ta mig dit

sitter och buttrar.
har haft otur de senaste timmarna, skulle uträtta bankärenden osv
men det slutade med en ond cirkel
jag vill bara skrika som det stod i dagboken
dagboken som är till för alla
för offentligheten
för allmänheten
men trots detta så jävla låst
"JAG VILL DÖ"
vi skrev en berättelse i skolan idag, i smyg. det var ju som att blunda men ändå blev resultat väldigt sammanhängande. vad säger det? att vi lever i symbios med varadndra? att vi fantiserar om samma saker? äsh. jag ska hur som helst spara den.
SKOLAN alltså. vi har ju börjat ett nytt program. vi är kulturproducenter. vi har hittils haft föreläsning om vad populärkultur är, vi har målat, vi har disskuterat och vi har tittat på bilder med bland annat ghostbikes. vi har också fått en fet litteraturlista som dessutom är på engelska. FETT! k3 har eyecandy, kan vi konstatera efter äggmackelunch vid skeppet. vi har alltså ett stort fint skepp inuti vår skolbyggnad. vi har en egen byggnad, medie & kulturstudenter. den är fin. som ett växthus med fik, restaurang, fina salar och söta människor.
varje dag påväg till skolan måste vi cykla, gå eller bussa över havet. havet är en minut från skolan. alldeles fantastiskt. om man bortser från blåsten så är det alldeles underbart. vi har hittat en favorit prata,slöa kulle som ligger precis vid havet. man har danmarksbron, fyrar, båtar och iskalla vågor framför ögonen. kaniner som hoppar. A KANINER, inte harar! här är det kaniner.
visstja, STORA nyheten.
vi har ett boende ordnat. vi ska flytta in i en stor fyra tillsammans med två andra fina fina tjejer. cissi och hanna. känns mycket, mycket bra. redan på söndag.
allt är konstigt, luddigt och ibland alldeles fantastiskt. men snart blir det nog badrumsgolvet i mörkret med syster. ta mig dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0