Planet Queen

Ibland vill man bara vara naiv, bara se möjligheter, inga konsekvenser

Bara åka och inte reflektera

Försöka hitta hjälpen och trösten längs en motorväg

Fundera på att åka till Danmark istället för att åka hem

Känna sig konstig på en fest

Och ensam på nästa

Byta värderingar

Bara för att få ett sämre resultat

 

Ibland får jag känslan av att jag lever utanför alla andra

Att jag inte gör saker som jag borde

Att tiden bara tickar förbi

Och att jag inte gör någonting vettigt med den

Jag bara roar mig

Så himla meningslöst

Men det kanske är nu som man får passa på att dagdrömma och bara vara, nu när det fortfarande är ganska tillåtet

Men jag har beslutat mig för att sluta leva för framtiden

Jag ska ta tag i livet

Leva nu

Sluta bete mig som att mina planer och drömmar helt plötsligt kommer att inträffa, som i ett mirakel

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0